Programı Sunan Akademik Birim | Elektrikli Cihaz Teknolojisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Direktörü | Öğr. Gör. Ender ÇAKAL | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Türü | Ön lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Mezun olunduğunda Elektrikli Cihaz Teknolojisi Programı diplomasına sahip olunur. Unvanı ise teknikerdir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Ön Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Hafta içi günler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Ortaöğretimden Mezun Olmak | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. Ayrıca EYS-YNG-119 TNKÜ Önceki Öğrenmenin Tanınmasına İlişkin Yönerge (https://esas.nku.edu.tr/dosyalar/dokuman/A3A1D66A-AAD3-780B-710A-88496068D650.pdf) ile öğrencilerin bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlenmiştir. Bu yönerge a) Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin muafiyet sınavları yolu ile tanınması, b) İşyeri deneyimlerinin portfolyo hazırlama ve muafiyet sınavları suretiyle tanınması, c) Akredite olmuş veya üniversitenin ilgili kurullarınca kabul edilen kurum/kuruluşlardan aldıkları sertifikaların tanınması ve intibaklarına ilişkin esasları kapsamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Amacı | Elektrikli Cihaz Teknolojisi Programı mezunları, ev tipi ve endüstriyel elektrikli cihazların üretimi, montajı, bakımı, arıza analizi ve enerji verimliliği gibi konularda teknik bilgi ve beceriye sahip teknik elemanlardır. Elektrikli ev aletleri üretim firmaları, teknik servisler, bakım-onarım atölyeleri, akıllı cihaz teknolojisi geliştirme alanları, elektrikli araç servisleri vb. yerlerde çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profilleri | Elektrikli ev aletleri üretim firmaları, teknik servisler, bakım-onarım atölyeleri, akıllı cihaz teknolojisi geliştirme alanları, elektrikli araç servisleri vb. yerlerde çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde, ÖSYM tarafından yayınlanan kılavuzda Dikey Geçiş yapılabilecek lisans programlarına kaydolarak lisans tamamlama imkanına sahip olacaklardır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ders izlencesinde belirtildiği şekliyle ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir. Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. Notlar: Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir. Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Öğrenciler DD, FD ya da FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar. Başarılı Öğrenciler Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme- öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Çıktıları1-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 3-Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 4-Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5-Elektrik devre analizi ve elektrikli cihaz teknolojisi alanıyla ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. 6-Elektrikli cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. 7-Elektrikli cihazların çalışma prensiplerini açıklar; bu cihazların tasarımını ve montajını gerçekleştirir. 8-Elektrikli cihazlar için yazılım geliştirir 9-İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında temel düzeyde bilgiye sahiptir 10-Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 11-Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 12-Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin şekilde kullanır. 13-Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamaya yönelik kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 14-Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve çözüm önerisi sunar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Müfredat
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||